Home

lar

Unul dintre cele mai fierbinti subiecte de saptamana asta vine dinspre prietenul nostru iscoditor, Facebook. The Guardian dedica un articol revelator despre cat de usor pot fi “sapate” datele personale de pe Facebook pentru a spiona pe cineva. RIOT (Rapid Information Overlay Technology) este un program (inca) nevandut al companiei  Raytheon care are capacitatea de a se “uita” prin datele de pe Facebook, Twitter si Foursquare pentru a afla unde isi petrece persoana vizata timpul liber, care-i sunt obiceiurile si chiar sa analizeze activitatile viitoare ale subiectului.

The Guardian relateaza ca durata de mapare a calatoriilor unui individ pe Facebook, cu ajutorul lui RIOT, a durat mai putin de un minut. A mai durat un singur minut suplimentar pentru a afla ca respectivul “subiect” se va afla in urmatoarea zi de luni la sala de fitness, de dimineata. Clipul de mai jos descrie procesul in amanunt:

In alta ordine de idei, saptamana asta a adus o “achizitie” neasteptata in lumea fast food-ului: McDonald’s a anuntat pe Twitter ca a achizitionat Burger King. Dupa milioane de sprancene ridicate in intreaga lume, un cont de Twitter suspendat si dezmintiri din partea ambelor companii, valul s-a ridicat de pe deturnarea contului de Twitter Burger King si trecerea lui de partea dusmanului. McDonald’s a declarat ca nu are nimic de a face cu aceasta distractie si a urat spor la vanzari competitorului. Articol pe AdWeek.

Apropo de Twitter, compania americana a facut o achizitie extrem de importanta in domeniul resurselor umane: Jeffrey Graham, un super star al advertisingului, fost angajat de top la Google, unde se ocupa de research. Articol pe AdAge.

Uneori fata lui Big Brother capata trasaturi asiatice. Chinezesti, mai exact. New York Times spune povestea unei unitati speciale ale armatei chineze (invaluite in mister, bineinteles)  care se ocupa de razboiul cibernetic total pe care China se pare ca l-a lansat impotriva Americii. Articol aici.

Digiday anunta inceputul sfarsitului pentru era “like”-ului. Cauza tratata in articolul pe care il amintim este scaderea traficului pe care publicatiile mari le inregistreaza din strategiile lor de social media. Articol pe DigiDay.

Technocrati a publicat raportul anual despre influenta social media in 2012. Raportul se bazeaza pe informatii stranse atat de la branduri si influencers, dar, si mai important, date furnizate de consumatori. Raportul poate fi descarcat de aici.

Strategia Facebook de a introduce reclama in news feed s-a dovedit castigatoare, dar nu numai pentru Zuckerberg & Co. Costul pe click a scazut in SUA datorita noilor ad-uri. Articol pe InsideFacebook.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s